Vanaf vandaag kan de Cloud Desktop service niet meer besteld worden

In 2015 hebben we twee oplossingen gecreëerd om in een behoefte te voorzien die bij gebruikers van de cloud begon te ontstaan: Cloud Desktop en Cloud Desktop Infrastructure.

Met Cloud Desktop kunnen onze klanten individueel een of meerdere virtuele desktops krijgen. Met Cloud Desktop Infrastructure kan daarnaast een hele vloot aan virtuele desktops beheerd worden door een Private Cloud-infrastructuur te nemen met de toonaangevende software-oplossing VMware Horizon.

Virtuele desktops kunnen op veel manieren gebruikt worden en we geloven in de voordelen die ze onze klanten in hun activiteit kunnen bieden: mobiliteit, uniformere werkomgevingen, vermindering van hardwarekosten, enzovoorts.

Ondanks dat gebruikers de betrouwbaarheid en prestaties beamen, blijft het gebruik van Cloud Desktop marginaal bij onze klanten. Hierdoor zien we geen mogelijkheid tot het ontwikkelen van nieuwe functies of het vernieuwen van de hardware.

Daarom hebben we besloten eerst de verkoop en later de exploitatie van Cloud Desktop te stoppen. Hierdoor zullen vanaf 31 augustus 2019 alle bestaande virtuele desktops gaandeweg ontoegankelijk worden. De gegevens die er opgeslagen zijn, zullen volledig gewist worden tijdens dit proces.

Let op: deze beslissing is niet van invloed op de Cloud Desktop Infrastructure-oplossing, die gewoon beschikbaar blijft.

Onze teams zullen direct contact opnemen met de huidige gebruikers van Cloud Desktop. We zullen uitleggen hoe de service precies beëindigd zal worden en welke voorzieningen we aanbevelen te treffen om ieder mogelijk verlies van gegevens te voorkomen. We willen graag alle gebruikers van Cloud Desktop bedanken voor het in deze oplossing gestelde vertrouwen gedurende de vier jaar dat deze bestaan heeft.

    Is het nog mogelijk om een Cloud Desktop te bestellen?
    Nee, want de Cloud Desktop-oplossing wordt momenteel niet meer aangeboden. Desalniettemin kunt u, als u al klant bent van deze service, deze gedurende een beperkte periode blijven gebruiken. Hierdoor kunt u uw gegevens terugvinden en deze back-uppen of migreren naar een alternatieve oplossing.
    Vanaf wanneer is de Cloud Desktop service niet meer beschikbaar?
    Cloud Desktop stopt in drie etappes: vanaf 31 mei 2019 wordt de periode voor support en onderhoud van de infrastructuur gereduceerd tot de normale werkuren (van 9 uur tot 18 uur). Vervolgens levert OVH vanaf 30 juni 2019[CB2] geen support of onderhoud meer voor Cloud Desktop. Tenslotte worden alle Cloud Desktop servers vanaf 31 augustus 2019 gaandeweg ontoegankelijk.
    Wat houdt het einde van support en onderhoud in?
    Tijdens deze periode kunnen de gebruikers altijd nog verbinding leggen en hun Cloud Desktop vrijelijk gebruiken. Maar er zal geen interventie meer plaatsvinden door de teams van OVH bij een storing of een incident. We raden u daarom aan om voor deze etappe uw gegevens te back-uppen.
    Bent u van plan een oplossing op de markt te brengen die equivalent is aan Cloud Desktop?
    We hebben geen project in dit kader. U heeft, afhankelijk van uw behoeften, echter twee alternatieve oplossingen: u beheert een groot volume instances: we raden u de Cloud Desktop Infrastructure oplossing aan u beheert een klein volume instances: we stellen voor dat u zich richt op onze oplossingen voor Virtual Private Servers.

    De alternatieve oplossingen waaraan u kunt denken