Big Data voor social analytics (gedragsanalyse) en marketing




De voordelen van OVH Big Data:


  • Een geoptimaliseerd netwerk om de sociale netwerken te volgen
  • Geoptimaliseerde gegevensverzameling
  • Social analytics data processing is geactiveerd.


De noodzaak om sociale netwerken te volgen


Het volgen en bewaken van de online reputatie is een alledaagse kwestie voor marketing en communicatie diensten. Met de opkomst van Twitter en Facebook, zijn meer en meer klanten deze kanalen gaan gebruiken om hun mening over een product of dienst te geven.


Kennis van opinies etc. op het internet is essentieel voor het bieden van effectieve Customer Service en het verbeteren van uw online reputatie. Deze nieuwe kanalen kunnen worden benut om nieuwe klanten te winnen, of als communicatie tools.



Het ​​bijhouden van de sociale netwerken wordt een fluitje van een cent


Met big data hoeft u niet meer in te loggen op elk sociaal netwerk. U verzamelt alleen de gegevens die u interesseren.


U kunt ook barometers instellen om te zien hoe uw online reputatie mettertijd verandert en wat voor opmerkingen door gebruikers worden geplaatst. Zodat u weet of u het goed doet of actie dient te ondernemen.


Pas uw campagnes aan, heeft u ontdekt dat bezoekers van uw Facebook-pagina de neiging hebben om een bepaald product te kopen? Zet een advertentie op uw website die specifiek op hen gericht is!



API's en interfaces om alles te beheren


Gebruik de API's die door de sociale netwerken worden aangeboden om alles op te slaan op uw big data cluster.


Vervolgens kunt u rapporten maken, trends zien, of bekijken of het gedrag van concurrenten of een opmerking over uw producten uw reputatie heeft beïnvloed over een periode van een jaar. Dit alles is mogelijk dankzij de Big Data tools geleverd door Hadoop.