Meest Gestelde Vragen



Trademark ClearingHouse FAQ


Zal het registreren van een handelsmerk voorkomen dat een derde partij de geassocieerde domeinnaam registreert?

Nee. Indien een derde probeert een domein te registreren gerelateerd aan het merk dat is geregistreerd bij de TMCH, wordt hiervoor gewaarschuwd via een notificatie systeem (handelsmerk claims).

Als na het ontvangen en bevestigen van de ontvangst van deze waarschuwing, de domeinnaam houder doorgaat met de registratie van de domeinnaam, zal de eigenaar van het handelsmerk worden geïnformeerd, zodat hij de nodige maatregelen kan nemen om zijn rechten te beschermen.



Hoeveel kost de TMCH registratie?

Bij OVH kost een TMCH registratie € 179,- voor 1 jaar, € 499,- voor 3 jaar, € 799,- voor 5 jaar. Deze prijzen zijn per handelsmerk en exclusief btw.



Hoe kom ik te weten wanneer een sunrise periode gaat beginnen?

Als u via OVH bent geregistreerd bij de TMCH, zal u een tweemaandelijkse e-mail ontvangen om u op de hoogte te houden van de aan de gang zijnde en toekomstige sunrise periodes.



Welke merken komen in aanmerking voor registratie bij het Trademark Clearinghouse?

De handelsmerken die in aanmerking komen om te worden ingeschreven bij het TMCH zijn commerciële handelsmerken die zijn geregistreerd en gevalideerd in een rechtsgebied (INPI, OHMI, OMPI, etc.), handelsmerken beschermd door de wet of verdrag, of handelsmerken die gevalideerd zijn door een rechtbank.

De beschermde handelsmerken kunnen een punt bevatten onder bepaalde voorwaarden:
  • In een afkorting (L.A. Gear)
  • Als interpunctie (Just Do It.)
  • Als een visueel aspect van het merk (Deloitte.)

De volgende gevallen zijn uitgesloten:
  • Aan het begin van een handelsmerk (.ICANN)
  • Voor een top level extensie (E.One)


'Meest gestelde vragen' over de nieuwe extensies


Wat is een nieuwe extensie?

Le terme "futures extensions" désigne les extensions prochainement proposées à l'enregistrement pour les noms de domaine. Elles viendront en complément des extensions génériques et géographiques déjà existantes (.com, .fr, .net ...).



Wat betekent een reservering bij OVH ?

Bij een reservering geven klanten aan geïnteresseerd te zijn in een domeinnaam met een van de nieuwe extensies. Op deze manier kunnen we u op de hoogte houden op het moment, dat we meer informatie over deze extensies hebben (prijs, beschikbaarheid, datum etc.).

Dit betekent ook, dat het bestelproces sneller kan verlopen voor u, op het moment dat deze extensies beschikbaar worden en u uw gekozen domein kunt bemachtigen.



Moet ik betalen om vooraf te reserveren?

Nee, de reservering bij OVH is geheel gratis.



Gelden er beperkingen op de reservering voor klanten van OVH?

Nee.
Om u te kunnen informeren op het moment, dat we meer informatie over uw nieuwe extensie(s) hebben, verzoeken we u om een OVH-account aan te maken (mocht u dit nog niet gedaan hebben).

U hoeft geen andere diensten bij ons te hebben om uw nieuwe extensie te reserveren.



Ben ik verplicht om de gereserveerde domeinnaam met een nieuwe extensie te kopen?

Nee.
Een reservering betekent enkel, dat u belangstelling toont in een domeinnaam, zodat we u op de hoogte kunnen houden als we relevante informatie hebben.



Is het gegarandeerd, dat ik een gereserveerde domeinnaam met een nieuwe extensies krijg?

Nee, en daar zijn meerdere redenen voor.

Ten eerste kan de domeinnaam worden geweigerd door ICANN. Als dit gebeurt, zal deze extensie nooit vrijgegeven worden. We kunnen ook geen extensies reserveren, die niet door ICANN zijn bevestigd. Bij vrijgave geldt 'wie het eerst komt, het eerst maalt'.

Echter op het moment, dat een domeinnaam beschikbaar komt, zullen we u onmiddelijk een aanbod doen om het domein, dat u gereserveerd heeft, te registreren. De kans, dat u het domein dan daadwerkelijk krijgt, stijgt dan aanzienlijk.








Uw vraag staat niet in de 'FAQ'?





Maandag t/m vrijdag, 09.00-18.00
Lokale gesprekskosten



+31 (0)78 808 01 20

Lokale gesprekskosten