FAQ | Domeinen

'Meest gestelde vragen' over de nieuwe extensies

Wat is een nieuwe extensie?
Le terme "futures extensions" désigne les extensions prochainement proposées à l'enregistrement pour les domeinnamen. Elles viendront en complément des extensions génériques et géographiques déjà existantes (.com, .fr, .net ...).

Wat betekent een reservering bij OVH ?
Bij een reservering geven klanten aan geïnteresseerd te zijn in een domeinnaam met een van de nieuwe extensies. Op deze manier kunnen we u op de hoogte houden op het moment, dat we meer informatie over deze extensies hebben (prijs, beschikbaarheid, datum etc.).

Dit betekent ook, dat het bestelproces sneller kan verlopen voor u, op het moment dat deze extensies beschikbaar worden en u uw gekozen domein kunt bemachtigen.

Moet ik betalen om vooraf te reserveren?
Nee, de reservering bij OVH is geheel gratis.

Gelden er beperkingen op de reservering voor klanten van OVH?
Nee.
Om u te kunnen informeren op het moment, dat we meer informatie over uw nieuwe extensie(s) hebben, verzoeken we u om een OVH-account aan te maken (mocht u dit nog niet gedaan hebben).

U hoeft geen andere diensten bij ons te hebben om uw nieuwe extensie te reserveren.

Ben ik verplicht om de gereserveerde domeinnaam met een nieuwe extensie te kopen?
Nee.
Een reservering betekent enkel, dat u belangstelling toont in een domeinnaam, zodat we u op de hoogte kunnen houden als we relevante informatie hebben.

Is het gegarandeerd, dat ik een gereserveerde domeinnaam met een nieuwe extensies krijg?
Nee, en daar zijn meerdere redenen voor.

Ten eerste kan de domeinnaam worden geweigerd door ICANN. Als dit gebeurt, zal deze extensie nooit vrijgegeven worden. We kunnen ook geen extensies reserveren, die niet door ICANN zijn bevestigd. Bij vrijgave geldt 'wie het eerst komt, het eerst maalt'.

Echter op het moment, dat een domeinnaam beschikbaar komt, zullen we u onmiddelijk een aanbod doen om het domein, dat u gereserveerd heeft, te registreren. De kans, dat u het domein dan daadwerkelijk krijgt, stijgt dan aanzienlijk.

FAQ Verlenging

Hoe verleng ik mijn diensten?
Over OVH.NL

Links op de OVH homepage is een kader met de beschrijving "Voer uw domeinnaam in".
Klik op 'Het contract van uw domein verlengen' en voer vervolgens de naam in van het domein dat u wilt verlengen.
U kunt meerdere diensten achter elkaar invoeren om gelijktijdig te verlengen.



Over uw control panel

Klik op 'Facturatie' in de rechterbovenhoek en klik vervolgens op 'Mijn diensten' in de linkermenu kolom.
Nu ziet u een overzicht van al uw producten en kunt u ze sorteren en selecteren voor de verlenging.



Automatische verlenging

Klik in uw control panel op Facturatie' in de rechterbovenhoek en klik vervolgens op "Mijn betaalmethoden" in de linkerkolom.
Hier kunt u de gewenste betaalmethode toevoegen: Paypal, bankrekening, bankkaart.
Onder "Mijn diensten" vindt u de lijst met uw producten waarvoor u automatische verlenging kunt selecteren.



Heeft u een offerte nodig?
Over OVH.NL

U kunt de kosten direct bepalen door een bestelling te simuleren. U hoeft alleen het bestelproces tot het einde te voltooien.
Een ordersimulatie verplicht u nergens toe en u kunt zoveel invoeren als u wilt.



Neem contact met ons op

U kunt ons telefonisch bereiken op +31 20 808 6057
Per e-mail op deze pagina



Hulp nodig?

U kunt ons telefonisch bereiken via: +31 20 808 6057 *

Maandag t/m vrijdag: 09.00 - 18.00

*Gratis vanaf een vaste lijn, exclusief eventuele extra kosten van een mobiele provider