Veelgestelde vragen Exchange 2013/2016



Voordelen van Exchange 2013


Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen het Exchange 2010 en Exchange 2013 aanbod?

Het nieuwe Hosted Exchange 2013 aanbod biedt meer functies, vooral bij collaboratief gebruik. Het besturings-en configuratiesysteem is vernieuwd, net als het control panel: duidelijker, eenvoudiger en sneller. De opslagcapaciteit is verhoogd tot 50 GB per account.

Bovendien, het bestelsysteem, de configuratie-opties en het control panel zijn volledig herzien. Deze zijn nu duidelijker, sneller en gemakkelijker te gebruiken.



Inzake applicaties, welke nieuwe functies brengt Exchange 2013?

Naast technische verbeteringen in de infrastructuur, biedt Exchange 2013 nieuwe functies op verschillende toepassingen:

  • De OWA interface (Outlook Web App) is geoptimaliseerd voor touchscreens;
  • De nieuwe offline-modus biedt de mogelijkheid om oude berichten te bekijken zonder verbinding;
  • Nieuwe toepassingen zijn geïntegreerd op de Exchange 2013, zoals Bing maps;
  • De Smart Search technologie bewaart uw Exchange gebruik om uw zoekresultaten te verbeteren en te prioriteren.




Wat zijn de voordelen van het Private aanbod vergeleken met het Hosted aanbod?

De Private Exchange 2013 stelt u in staat een eigen private SSL-certificaat te gebruiken. Ook worden uw gegevens op een onafhankelijke en geïsoleerde infrastructuur gehost met dedicated resources.



Waarom heeft OVH voor Microsoft Exchange gekozen?


Bestellingen/Administratie/Facturatie


Is het mogelijk om te migreren van het Exchange 2010 aanbod naar Exchange 2013?

Momenteel is het niet mogelijk om van de Exchange 2010 naar het Exchange 2013 model te migreren. Om gebruik te maken van Exchange 2013, moet u handmatig uw gegevens migreren na het bestellen van een nieuwe Exchange.



Moet ik een domeinnaam bij OVH hebben om mij in te schrijven voor Exchange?

Nee, het is mogelijk om elke domeinnaam te gebruiken zolang u hiervan de eigenaar bent.



Wat zijn de verbintenisperioden van de diensten?

Er is geen verplichting bij de Exchange-diensten, tenzij u ervoor kiest om de dienst vooraf te betalen voor een jaar.



Hoe werkt het nieuwe maandelijkse facturatie systeem?

De facturatie gebeurt maandelijks, op de dag van het aangaan van de diensten en de accounts.

Als u in een bestaande dienst, een nieuwe account heeft ingesteld, zullen de kosten daarvan worden toegevoegd aan uw maandelijkse factuur.

Als u ervoor kiest om uw diensten vooraf te betalen, wordt de vooruitbetaling gebruikt om te betalen voor de nieuw ingestelde accounts.



Hoe wordt de verlengingsservice beheerd?

De dienst wordt elke maand automatisch verlengd, op de datum van het aangaan van de service. De betaling wordt automatisch gemaakt via de creditcard of bankrekening die gebruikt werd om op deze dienst te abonneren.



Hoe wordt de facturering gedaan als ik een account aanmaak en instel voor een bestaande dienst?

De facturering wordt gedaan op de datum van het aangaan van de diensten en de accounts.

Als u een account toevoegt aan een bestaande dienst, betaalt u het volledige maandbedrag gelijk aan het maximum aantal accounts ingesteld tijdens de maand.

Als u ervoor kiest om uw diensten vooraf te betalen, wordt de vooruitbetaling gebruikt om te betalen voor de nieuw ingestelde accounts.



Is het mogelijk, om een terugbetaling van het Hosted Exchange 2013 aanbod te krijgen als ik het beëindig gedurende het jaar?

Nee, het Hosted Exchange 2013 aanbod wordt niet gerestitueerd in geval van onderbreking van het gebruik in de loop van het jaar.
Echter, u hebt volledige vrijheid om nieuwe e-mailadressen naar uw actieve accounts over te brengen.



Is het mogelijk om een terugbetaling voor het Private Exchange 2013 aanbod te krijgen indien er een storing optreedt gedurende het jaar?

Nee, de Private Exchange 2013 wordt niet gerestitueerd in geval van storing gedurende het jaar.



Waar wordt mijn Hosted Exchange 2013 fysiek gehost?

Uw data wordt gehost in (Noord-)Frankrijk, in onze datacenters in Roubaix.





Configuratie


Hoe kan een Exchange 2010/2013 account worden overgedragen/gekopiëerd naar een nieuwe account?

Of het nu een OVH dienst of een externe dienst betreft, het is mogelijk om een Exchange 2010 of 2013 account naar een andere Exchange 2013 account gehost door OVH over te brengen. De gehele account (e-mails, contacten, taken, etc.) zullen naar het adres van bestemming worden gekopieerd zonder het wissen van de inhoud van de bron.

Dus u kunt uw accounts eenvoudig en gratis migreren, vooral bij het verplaatsen van de Exchange dienst naar OVH.

Meer informatie over onze tool OVH Mail Migrator.



Wat gebeurt er als de bestelling is geplaatst?

Een bevestigings e-mail voor het aanmaken van de account wordt verstuurd. De dienst wordt aangemaakt in het control panel zodat u uw accounts kunt configureren.



Hoe kan ik een account toevoegen?

In het control panel, kunt u accounts op uw verschillende Exchange-diensten toevoegen, verwijderen of wijzigen.
Om dit te doen, moet u eerst de dienst in de linkerkolom selecteren, u klikt op de tab "Exchange-account" en vervolgens op de tab "toevoegen".




Hoe kan ik informatie over mijn accounts krijgen?

In het control panel, selecteert u uw dienst in de linkerkolom en klikt u op de tab "Exchange Account". Vervolgens wordt een lijst weergegeven van alle accounts met belangrijke informatie per account:

  • E-mailadres:
  • Account type:
  • Gebruikersnaam:
  • Omvang van de beschikbare/gebruikte ruimte:
  • Aantal aliassen:
  • Groep:
  • Status





Hoe kan ik een account configureren?

Van de tab 'Exchange-account' in het control panel, kunt u een account selecteren en vervolgens op "Configureren" klikken.
Verschillende configuraties zijn daar vandaan mogelijk, zoals wijziging van het e-mailadres, toevoegen van een Outlook licentie of het wijzigen van een accounttype.



Hoe kan ik een domein aan mijn dienst toevoegen?

In het control panel, na het selecteren van de dienst in de linkerkolom, selecteert u de tab "Domein" en dan klikt u op de tab "Toevoegen domein".
Het is dan mogelijk om een domeinnaam te gebruiken, die wordt beheerd door OVH, voer een gratis domeinnaam in of bestel een nieuwe.



Hoe kan ik mijn oude berichten herstellen na het abonneren op de dienst?

U kunt uw oude e-mails terughalen via .PST. Maak gewoon een .PST bestand (van Outlook, bijvoorbeeld) van uw oude account, importeer het vervolgens in uw e-mail messaging client die geconfigureerd is met uw nieuwe account.



Worden mijn MX-bestanden bewerkt indien ik mij aanmeld voor de Hosted Exchange 2013 aanbieding?

Nee, het wijzigen van uw MX-bestanden wordt niet automatisch gedaan. Dit moet via uw web control panel.



Hoeveel Exchange 2013 e-mail accounts kunnen worden toegevoegd per domein door de Hosted aanbieding?

Het is mogelijk om 20.000 e-mailaccounts per domeinnaam toe te voegen aan de Hosted aanbieding.



Wat zijn de grenzen van het Hosted Exchange 2013 aanbod tav het aantal verzonden e-mails, het maximale aantal ontvangers en de grootte van de bijlagen?

Er is geen limiet op het aantal te versturen e-mails. U kunt een e-mail naar maximaal 200 ontvangers tegelijk sturen. Bijlagen hebben een beperkte grootte van 100 MB (uitsluitend SMTP).



Is het mogelijk om de Active Directory te gebruiken van de Exchange Server?

Nee, deze functie is niet onmiddellijk beschikbaar.



Wat is de frequentie van de backup?

Voor het Hosted aanbod, wordt er van de data elk uur een automatische backup gemaakt. Voor het Private aanbod, is het ook automatisch, maar dan een keer per dag.



Is het mogelijk e-mails, agenda's en accounts te herstellen?

Een backup van e-mails, agenda's en contacten is verkrijgbaar met een retentietijd van 15 dagen. De retentietijd van de accounts bedraagt 30 dagen.



Hoe kan ik migreren naar Exchange?