Exchange 2013 FAQ (meest gestelde vragen)



Avantages d'Exchange 2016


Quelles sont les principales différences entre les offres Exchange 2010, Exchange 2013 et Exchange 2016 ?

L' offre Hosted Exchange 2016 offre davantage de fonctionnalités, notamment dans le cadre d’une utilisation collaborative. La capacité de stockage est passée à 50 Go par compte.

Bovendien, het bestelsysteem, de configuratie-opties en het control panel zijn volledig herzien. Deze zijn nu duidelijker, sneller en gemakkelijker te gebruiken.



Du côté des applications, quelles nouvelles fonctionnalités apporte Exchange 2016 ?

En plus des améliorations techniques sur l’infrastructure, Exchange 2016 propose de nouvelles fonctionnalités sur ses différentes applications :
  • Samenwerking: Integratie met SharePoint, OWA Web apps: Excel, Word, PowerPoint.
  • Smarter inbox: Zoeksuggesties, typfouttolerantie.
  • De OWA interface (Outlook Web App) is geoptimaliseerd voor touchscreens;
  • De nieuwe offline-modus biedt de mogelijkheid om oude berichten te bekijken zonder verbinding;




Wat zijn de voordelen van het Private aanbod vergeleken met het Hosted aanbod?

Hosted Private
Server Website hosting Private
IP Website hosting Dedicated
Resource Website hosting Dedicated
SSL-certificaat Website hosting Gepersonaliseerd




Waarom heeft OVH voor Microsoft Exchange gekozen?


Bestellingen/Administratie/Facturatie


Est-il possible de migrer de l’offre Exchange 2010 à Echange 2016 ?

Actuellement il n'est pas possible de migrer de manière automatique de l'offre 2010 vers l'offre 2016. Pour profiter d’Exchange 2016, il est nécessaire de migrer manuellement vos comptes suite à la commande d’une nouvelle offre.

Vous pourrez utiliser notre outil OMM pour la migration des données



Est-il possible de migrer de l’offre Exchange Hosted 2013 à Exchange Hosted 2016 ?

U kunt migreren van versie 2013 naar versie 2016 vanaf uw control panel via de migratiebutton. De migratie is gratis en zal de service niet beïnvloeden.



Moet ik een domeinnaam bij OVH hebben om mij in te schrijven voor Exchange?

Nee, het is mogelijk om elke domeinnaam te gebruiken zolang u hiervan de eigenaar bent.



Wat zijn de verbintenisperioden van de diensten?

Er is geen verplichting bij de Exchange-diensten, tenzij u ervoor kiest om de dienst vooraf te betalen voor een jaar.

L'offre Exchange est en renouvellement automatique, il est nécessaire d'effectuer votre résiliation avant la date anniversaire.

U kunt het om elk moment annuleren en de beëindiging zal van kracht gaan op de verval-/verlengdatum.



Comment fonctionne le nouveau système de facturation mensuelle pour l'offre Private ?

De facturatie gebeurt maandelijks, op de dag van het aangaan van de diensten en de accounts.

Als u in een bestaande dienst, een nieuwe account heeft ingesteld, zullen de kosten daarvan worden toegevoegd aan uw maandelijkse factuur.

Si vous avez choisi de prépayer vos services, le pré-paiement sera utilisé pour payer les nouveaux comptes configurés.



Hoe wordt de verlengingsservice beheerd?

De dienst wordt elke maand automatisch verlengd, op de datum van het aangaan van de service. De betaling wordt automatisch gemaakt via de creditcard of bankrekening die gebruikt werd om op deze dienst te abonneren.

Betaling wordt automatisch verwerkt op de bankpas of bankrekening die geregistreerd is in uw control panel. Mocht dit niet lukken dan wordt het van uw OVH account gehaald.



Hoe wordt de facturering gedaan als ik een account aanmaak en instel voor een bestaande dienst?

De facturering wordt gedaan op de datum van het aangaan van de diensten en de accounts.

Als u een account toevoegt aan een bestaande dienst, betaalt u het volledige maandbedrag gelijk aan het maximum aantal accounts ingesteld tijdens de maand.

Als u ervoor kiest om uw diensten vooraf te betalen, wordt de vooruitbetaling gebruikt om te betalen voor de nieuw ingestelde accounts.



L'offre Exchange Hosted 2016 est-elle remboursable en cas d’interruption en cours d’année ?

Non, l'offre Exchange Hosted 2016 n'est pas remboursable en cas d’interruption en cours d’année.

Echter, u hebt volledige vrijheid om nieuwe e-mailadressen naar uw actieve accounts over te brengen.



L'offre Exchange Private 2016 est-elle remboursable en cas d’interruption en cours d’année ?

Non, l'offre Exchange Private 2016 n’est pas remboursable en cas d’interruption en cours d’année.



Où est physiquement hébergée mon offre Hosted Exchange 2016 ?

Vos données sont exclusivement hébergées dans nos Datacentres en France.





Configuratie


Hoe kan een Exchange 2010/2013 account worden overgedragen/gekopiëerd naar een nieuwe account?

Que ce soit un service chez OVH ou externe, il est possible de transférer un compte Exchange 2010, 2013, gmail, yahoo, imap vers un autre compte Exchange 2016 hébergé par OVH.

Dus u kunt uw accounts eenvoudig en gratis migreren, vooral bij het verplaatsen van de Exchange dienst naar OVH.

Meer informatie over onze tool

Bekijk onze tool OVH Mail Migrator.



Wat gebeurt er als de bestelling is geplaatst?

Een bevestigings e-mail voor het aanmaken van de account wordt verstuurd. De dienst wordt aangemaakt in het control panel zodat u uw accounts kunt configureren.



Hoe kan ik een account toevoegen?

In het control panel, kunt u accounts op uw verschillende Exchange-diensten toevoegen, verwijderen of wijzigen.

Om dit te doen, moet u eerst de dienst in de linkerkolom selecteren, u klikt op de tab "Exchange-account" en vervolgens op de tab "toevoegen".




Hoe kan ik informatie over mijn accounts krijgen?

In het control panel, selecteert u uw dienst in de linkerkolom en klikt u op de tab "Exchange Account". Vervolgens wordt een lijst weergegeven van alle accounts met belangrijke informatie per account:
  • E-mailadres
  • Omvang van de beschikbare/gebruikte ruimte:
  • Aantal aliassen:
  • Status
  • Outlook licentie





Hoe kan ik een account configureren?

Van de tab 'Exchange-account' in het control panel, kunt u een account selecteren en vervolgens op "Configureren" klikken.

Verschillende configuraties zijn daar vandaan mogelijk, zoals wijziging van het e-mailadres, toevoegen van een Outlook licentie of het wijzigen van een accounttype.



Hoe kan ik een domein aan mijn dienst toevoegen?

In het control panel, na het selecteren van de dienst in de linkerkolom, selecteert u de tab "Domein" en dan klikt u op de tab "Toevoegen domein".

Il est alors possible d’utiliser un domaine parmi ceux gérés chez OVH, de saisir un nom de domaine libre.



Hoe kan ik mijn oude berichten herstellen na het abonneren op de dienst?

U kunt uw oude e-mails terughalen via .PST. Maak gewoon een .PST bestand (van Outlook, bijvoorbeeld) van uw oude account, importeer het vervolgens in uw e-mail messaging client die geconfigureerd is met uw nieuwe account.

U kunt nog steeds onze OMM interface gebruiken om uw data te migreren.



Zal OVH de MX records wijzigen na de registratie voor Exchange?

Nee, het wijzigen van uw MX-bestanden wordt niet automatisch gedaan. Dit moet via uw web control panel.

U kunt uw MX records echter wel automatisch wijzigen door een domein toe te voegen aan een Exchange service.



Combien de comptes e-mails Exchange 2016 peuvent être ajoutés par domaine sur l’offre hosted ?

Il est possible d'ajouter 20 000 comptes mails par nom de domaine sur l’offre Hosted. Au-delà, il est possible d'ajouter davantage de comptes mails par nom de domaine sur l'offre Dedicated Exchange, disponible à partir de 1000 comptes.



Quelles sont les limites de l'offre Hosted Exchange 2016 concernant le nombre d'envoi de mail, le nombre maximum de destinataires en copie et la taille des pièces jointes ?

Il n'y a pas de limite sur le nombre d'envois de mail. Le nombre maximum de destinataires en copie est de 200. Les pièces jointes, quant à elles, ont une taille limitée à 100 Mo (uniquement en SMTP).



L'utilisation de l'Active Directory du serveur Exchange est-elle possible ?

Nee, deze functie is niet onmiddellijk beschikbaar.



Wat is de frequentie van de backup?

Dans le cadre de l'offre Hosted, les données sont sauvegardées toutes les heures, de manière automatique. Concernant l'offre Private, les sauvegardes ont lieu une fois par jour, automatiquement également.



Is het mogelijk e-mails, agenda's en accounts te herstellen?

Een backup van e-mails, agenda's en contacten is verkrijgbaar met een retentietijd van 15 dagen. De retentietijd van de accounts bedraagt 30 dagen.



Kan ik OVH vragen om mijn accounts aan te maken en te configureren?

OVH zal uw Exchange platform niet automatisch configureren. U kunt contact opnemen met een van onze support medewerkers op +31 78 808 01 20 (Ma t/m vrijdag: 9.00 – 18.00) om te helpen met uw configuratie.