Betaling Maandelijks
Basic 5 GB account
1,00 Excl. BTW /maand /account ( 1.21€ TTC )
25 GB Standard account
3,33 Excl. BTW /maand /account ( 4.03€ TTC )
50 GB Enterprise account
10,00 Excl. BTW /maand /account ( 12.10€ TTC )
Uw private server 50,00/maand excl. btw
(€60,50 incl. btw)

59.99 € excl. btw /maand

72.59 € Incl. BTW




Een gebruiksvriendelijke interface

Eenvoudig, snel en veilig beheer van diensten, klaar voor gebruik


De nieuwe OVH Manager is toegankelijk vanaf elk apparaat, dat verbonden is met het internet. Hierdoor kunt u al uw Microsoft Exchange 2010 diensten eenvoudig configureren.

In de Manager vindt u een reeks functies, waarmee u veel gebruikte solutions kunt instellen.

Installatie-assistent | Instellingen | Account Management | Beheer van domeinen | Beheer van groepen | Gedeelde map | resource accounts | Exporteren van het .pst bestand | Disclaimer | Een unieke interface




Installatie-wizard


OVH biedt bij de levering van uw Exchange dienst een installatie-wizard, welke u assisteert bij het instellen van uw Microsoft Exchange server 2010.

Als eerste dient u een naam toe te wijzen aan de Exchange server. Via deze naam zal OVH andere domeinen, e-mailontvangst, etc. instellen. Indien u reeds domeinnamen bij OVH heeft, zal de installatie u aanbevelen om de Exchange server aan een van uw geregistreerde domeinnamen te koppelen en een subdomein in het gekozen domein aan te maken. Bijvoorbeeld: voor het domein abc.com, kan het adres voor uw Exchange server exchange.abc.com zijn.

De tweede stap is het genereren en installeren van een SSL-certificaat op het subdomein. Dit certificaat wordt gebruikt om de toegang tot iedere vorm van e-mail te beveiligen. De installatie-wizard zal eerst controleren of er al een SSL-certificaat voor het opgegeven subdomein bestaat. Als er nog geen certificaat is, wordt er gevraagd of u een certificaat wilt aanmaken.

OVH zorgt automatisch voor de aanmaak van dit certificaat. U hoeft dit niet te genereren of te kopen: het certificaat wordt gelijk, zonder tussenkomst, in het juiste format geïmporteerd.

Na het importeren van het certificaat, maken we het bijbehorende domein (exchange.abc.com) voor u aan en worden de betreffende diensten geactiveerd. Hiermee wordt aan Outlook doorgegeven om exchange.abc.com in de autoconfiguratie te gebruiken. Alles gebeurt dus automatisch.

U kunt ook op ieder moment gebruik maken van de diagnose tool, die controleert of een dienst correct is ingesteld.

Installatie-wizard



Het instellen van de dienst

Het instellen van de dienst


Om uw gezamenlijke instellingen zo goed mogelijk te configureren, biedt OVH diverse opties aan, zoals:

  • E-mail grootte (zenden en ontvangen)
  • Opties voor wachtwoordbeheer (met sterke en zwakke encryptiemogelijkheden)

Deze instellingen gelden voor uw gehele e-mail dienst en stellen u in staat om globale richtlijnen voor uw dienst in te stellen.




Het beheer van e-mail accounts


U kunt altijd nieuwe e-mail accounts toevoegen of wijzigingen aanbrengen aan bestaande accounts. In dit deel van de Manager is het voldoende om de volgende parameters op te geven:

  • Definitie van het voornaamste e-mailadres
  • Voor- en achternaam van de gebruiker
  • Naam van de gebruiker, zoals die wordt weergegeven
  • Wachtwoord (welke bevestigd dient te worden)
  • Account type(Basic, Standard of Entreprise)
  • Opties voor de activering van antivirus en antispam

U kunt (later) wijzigingen aanbrengen in de account instellingen. Wanneer u Outlook licenties heeft besteld, kunt u deze gelijk downloaden naar het specifieke besturingssysteem.

Het beheer van aliassen is eveneens beschikbaar in het upgrade e-mail account menu.

Het beheer van e-mail accounts



Beheer van domeinen

Beheer van domeinen


Vanuit de Manager kunt u zoveel domeinen beheren als u wilt. Klik gewoon op "Toevoegen" en kies uit de domeinen die zijn geregistreerd bij OVH, het domein dat u wilt toevoegen aan Exchange.
De domeinen zijn niet van elkaar geïsoleerd. De globale lijst van alle e-mailaccounts wordt gedeeld door alle gebruikers, onafhankelijk van de domeinnaam waarop de accounts zijn gekoppeld.




Beheer van groepen


Met groepsbeheer, kunt u distributielijsten aanmaken (mailinglijsten). U kunt uw contacten in iedere mailinglijst toevoegen en verschillende beheerder of gebruiker autorisatie niveaus toekennen.

Het "Beheerder niveau" stelt een gebruiker in staat om de mailinglijst te beheren of te bevestigen. Let op: Een externe contactpersoon kan echter geen beheerder van een groep zijn.

Met het "Gebruiker niveau" kunnen enkel e-mails naar de mailinglijst verzonden en ontvangen worden.

Beheer van groepen



Gedeelde mappen

Gedeelde mappen


Hier heeft u de mogelijkheid om al uw gedeelde mappen aan te maken en op te slaan via Outlook. Voeg resources toe aan elk bestand (binnen de limiet van 2 GB per server), en voeg dan de gebruikersaccounts toe, die er toegang toe dienen te krijgen.
U kunt dan op twee niveaus gebruikersrechten toewijzen: read only of read/write-rechten. In het laatste geval kan de inhoud van gedeelde bestanden gewijzigd of verwijderd worden.
Nieuw: voeg uw kalender, contacten en taken toe om deze met een simpele muisklik met al uw medewerkers te delen. U hoeft alleen via uw ManagerV5 de items, die u via webmail of uw Outlook Client wilt weergeven, toe te voegen.




Account resources


Via Outlook heeft u resources ter beschikking om uw gebruikersbehoeften in te plannen.

Er zijn 2 typen resources beschikbaar: "Ruimte" of "apparatuur". Uiteraard kunt u net zoveel accounts aanmaken, als er resources nodig zijn.

U vult simpelweg de volgende gegevens in:

  • Naam
  • Capaciteit
(Voorbeeld: u wilt een reservering maken voor ruimte "X" met ruimte voor 10 personen.)

Account resources



Exporteren van bestanden

Exporteren van .pst-bestanden


Bewaar de gegevens van uw Exchange account, welke in een paar klikken beschikbaar is via uw Manager. Deze feature stelt u in staat om al uw gegevens van uw zakelijke Exchange account te exporteren naar een enkel .pst-bestand. Bewaar uw structuur, uw e-mail, kalender en takenlijsten. U kunt dit .pst-bestand vervolgens downloaden en deze aktie zo vaak uitvoeren als u wilt.




Disclaimer


Verzamel eenvoudig al uw uitgaande e-mails op uw Manager v5! Met de "Disclaimer" optie kunt u voor alle accounts dezelfde signature gebruiken, die automatisch wordt ingevoegd aan het eind van uw bericht. U heeft ook de mogelijkheid om een of meer gemeenschappelijke signatures voor elk domein te creëren.

Disclaimer optie





Een enkele interface voor het beheren van al uw diensten






Op de nieuwe OVH Manager kunt u al uw diensten beheren. Dit paneel is intuïtief en makkelijk te gebruiken.

Een enkele interface