
Veelgestelde vragen (FAQ)
Antwoord op uw vragen
Hosting
Hoe host ik meerdere websites op hetzelfde web hosting pack?

Hoe creëer ik een website?
Uw website is opgezet in één klik en u hoeft geen tijdrovende formulieren in te vullen. U hoeft zich alleen maar te concentreren op de inhoud van uw website. Volg deze handleiding:
Installatie van modules

Hoe publiceer ik mijn website op mijn hosting pack?
Het online zetten van mijn website
Hoe kan ik me aanmelden voor hosting via FTP?
Aanmelden op een web hosting pack in FTP

Hoe verander ik mijn FTP wachtwoord?
U gaat dan naar de "FTP - SSH" tab, waar de lijst van FTP-gebruikers wordt weergegeven. U hoeft alleen maar te klikken op het kleine tandwiel aan de rechterkant van uw login, en vervolgens op "wachtwoord wijzigen".
Het wachtwoord zal binnen enkele minuten gewijzigd zijn.

Wat te doen in geval van problemen met FTP?
De meest voorkomende problemen met FTP
Wat betekent de volgende fout?
404 |
Deze fout treedt op wanneer u naar een pagina probeert te gaan die niet bestaat of niet meer bestaat op de server.
Het is mogelijk dat de URL verkeerd is geschreven, wat ook naar een niet-bestaande pagina kan leiden. |
---|---|
403 |
Deze fout hangt samen met de bestandsrechten (CHMOD).
De gebruiker heeft niet voldoende rechten om de gevraagde pagina te zien. Deze rechten kunnen worden gewijzigd door OVH als de website wordt gehackt of door wijziging door de klant. |
500 |
De error 500 kan worden veroorzaakt door:
|
Adres niet gevonden |
Zorg er eerst voor dat uw internetverbinding is ingeschakeld. Vergeet niet om de browser cache te wissen, en zorg ervoor dat de firewalls uw internetverbinding niet storen.
Deze fout kan worden veroorzaakt door een onjuiste DNS-configuratie, of door het gebruik van een niet-bestaande domeinnaam. |
Fout bij het instellen van een database connectie |
Deze fout is gelinkt aan de verbinding met de database.
Het kan het gevolg zijn van verkeerd geconfigureerde klantbestanden, die daardoor niet over de juiste informatie beschikken om verbinding te maken met de database. Het kan ook willekeurig gebeuren, wanneer er te veel gelijktijdige verbindingen naar de database worden gemaakt. |
Website niet geïnstalleerd |
In het geval van een "Site niet geïnstalleerd"-fout, gebruikt u deze gids: Site niet geïnstalleerd ![]() |
Ik heb mijn site gepubliceerd, maar het 'site under construction' van OVH blijft verschijnen
Om dit te corrigeren, moet u het "index.html"-bestand verwijderen of hernoemen dat op uw hostingsysteem is ingesteld door OVH. Het is handig om het gewoon een andere naam te geven, zodat u het op elk gewenst moment kan heractiveren en het zal dienen als een holding page.
Andere nuttige informatie : de bestanden van uw site moet worden opgenomen in de map "www" om te worden geplaatst.

Hoe bekijk ik de logs en statistieken van mijn website?
Een paar dagen nadat u uw website hebt geactiveerd krijgt u toegang tot uw statistieken en kunt u beginnen om uw website bij te houden. Gebruik deze handleiding als u hulp nodig hebt
Bekijk uw website logs en statistieken.

Hoe kan de gratis 'Start 10M' hosting geactiveerd worden?
U moet dit aanbod in uw control panel activeren. Selecteer de betreffende domeinnaam.
Kies vervolgens "Start 10M" en klik "Volgende"
Let op: als uw domein al verwijst naar een specifieke website raden wij u aan geen wijzigingen in uw DNS-zone te maken.
U moet een paar minuten wachten met de installatie van het aanbod totdat u uw FTP-login ontvangt en een e-mail account heeft toegevoegd.

Ik kan het wachtwoord van mijn gegevensbestand niet vinden
U ontvangt deze gegevens dan ook niet automatisch via e-mail.
U moet eerst uw database creëren.
Log in op uw klantaccount, selecteer de naam van het web hosting pack en ga naar "Databases" en vervolgens "Maak een database".
Selecteer "MySQL" en de databasegrootte die bij uw oplossing verkrijgbaar is. Voer de benodigde informatie in en klik op 'Volgende' om de creatie van uw database te voltooien.
Enkele minuten later zult u uw databasegegevens per e-mail ontvangen.
Als uw database al gecreëerd is gaat u naar "Database" en klikt u op het kleine tandwiel aan de rechterkant van uw database. Klik vervolgens op "Verander het wachtwoord". Let op: in dit geval moet u ook het wachtwoord van uw database wijzigen in uw website configuratiebestand.

Domein
Hoe kan men de eigenaar van een domeinnaam wijzigen?
Voor de extensies .fr / .be / .eu / .re, u moet de stappen volgen die hier worden beschreven:
De volgende handleiding toont u hoe u de eigenaar van bijvoorbeeld een domeinnaam kunt wijzigen naar .com / .net / .org / .info / .biz :
Voor meer informatie over het wijzigen van de domeinnaam-eigenaar, kunt u de technische details voor domeinen bekijken, die hier beschikbaar zijn:
Selecteer de domeinextensie uit de lijst aan de linkerkant, klik dan op Details aan de rechterkant.
Hoe kan men een domeinnaam ophalen bij OVH?
Hoe kan ik mijn domeinnaam omleiden?
Hier is een handleiding om u te helpen: Het creëren van een Web redirection.
Hoe kan ik een e-mailaccount toevoegen?
Waarom krijg ik een foutmelding wanneer ik probeer een e-mailadres aan te maken?
- U heeft alle e-mailaccounts in uw aanbod gebruikt;
- U beschikt niet over een hosting, en dus ook niet over een bijbehorend e-mailaccount;
- Deze actie kan niet via de factureringsaccount worden uitgevoerd. Zorg ervoor dat u de technische of administratieve NIC handle van de dienst gebruikt.
Hoe kan ik eenvoudig berichten inzien en verzenden vanaf mijn Roundcube?
Hoe maak ik een redirection e-mail?
Hier is een handleiding om u te helpen dit type redirection te implementeren:
Hoe kan ik een responder instellen of verwijderen?
Hier is een handleiding voor:
Hoe configureer ik mijn e-mailadres op mijn e-mail software?
U kunt onze handleidingen raadplegen via deze link:
Hoe kan men het quotum van 5 GB overschrijden bij shared e-mail?
U kunt:
- Het beheer van uw e-mails aanpassen, en niet meer alle e-mails opslaan op de server.
- U oriënteert zich op het Exchange aanbod, waarmee u tot 50 GB kunt gebruiken met de professionele e-mailoplossing.
Wat betekent de volgende fout?
553 sorry, that domain isn't allowed to be relayed thru this MTA (#5.7.1) |
Deze fout betekent dat de SMTP-authenticatie niet is geactiveerd op uw e-mail software.
Activeer de authenticatie voor de uitgaande mailserver om dit te corrigeren. Om in te loggen gebruikt u uw volledige e-mailadres als login-ID en het wachtwoord is datgene dat u voor de e-mailaccount heeft ingesteld. |
---|
Hoe kan ik meerdere gepersonaliseerde e-mails versturen, inclusief nabehandeling?
Met de inbegrepen mailinglijst EzlML tool kunt u duizenden contacten samenstellen in verschillende groepen geadresseerden. Hierdoor is er echter geen geïntegreerde nabehandeling mogelijk en weinig personalisatie.
Klantaccount
Hoe kan ik de contacten van mijn diensten wijzigen?
Hoe kan ik de gegevens wijzigen van mijn klantaccount?
Klik op «Beheer», «Mijn instellingen», en vervolgens op
Vervolgens kunt u uw klantaccount gegevens wijzigen.
Hoe kan het wachtwoord van mijn account worden hersteld?
Waarom krijg ik een foutmelding wanneer ik probeer om het land in "Persoonlijke gegevens" te wijzigen"?
- update eerst het postadres
- Zend een e-mail naar het support team, met bewijsstukken van adres en een schriftelijke bevestiging van uw verzoek.
U zult echter nog steeds support krijgen in het land waar de account was geopend en de contracten zijn gevalideerd.
Overig
Indien mijn domeinnaam niet bij OVH is geregistreerd, is het dan nog steeds mogelijk om een e-mail-of hostingaanbod te bestellen?
Voor een e-maildienst :
Kies een van de volgende configuraties voor een e-maildienst:
- mx0.ovh.net: Geen beveiliging;
- mx1.ovh.net en mx2.ovh.net: basis anti-spam, met verschillende prioriteiten.
- mx3.ovh.net en mx4.ovh.net: anti-spam + antivirus, met verschillende prioriteiten.
- redirect.ovh.net: gebruikt om uw e-mails om te leiden naar een ander adres (u kunt dit niet gebruiken om de POP-accounts van een domein te beheren. OVH DNS-servers moeten in deze configuratie worden gebruikt).
Voor een hosting aanbod :
- Haal het IP-adres van uw shared hosting op.
Raadpleeg de "ophalen van mijn hosting systeem IP-adres"- en de "IP en clusters overzichtstabel"- rubriek.
Meestgestelde algemene vragen
Wat is een webhosting?
Een webhosting (ook wel aangeduid als "shared hosting") rust op een architectuur die wordt beheerd door de hosting service provider. Dit betekent dat de klant zich alleen hoeft bezig te houden met zijn eigen website.
Wat is een domeinnaam?
Er zijn zogenaamde generieke domeinen (zoals .com, .net, .org), die niet zijn verbonden aan een zone, en geografische extensies (zoals .fr, .Eu, .Asia). Nb: ongeveer 700 nieuwe extensies, zullen binnenkort worden vrijgegeven: .web, .uk, .shop, .paris, .sex, etc.
Wat zijn de verschillen tussen webhosting en dedicated server of cloud?
Dedicated servers impliceren dat de klant hun machine ook beheren, wat meer vrijheid geeft betreffende gebruik van resources en configuratie. Dit betekent echter dat u meer instellingen moet beheren en de mogelijke impact op uw website moet anticiperen.
De cloud is gebaseerd op een gevirtualiseerd platform en/of resources die aan uw website zijn toegewezen. Het geeft meer flexibiliteit voor uw configuratie, die over het algemeen wordt aangepast aan uw virtualisatie-eisen. Het beheer en de aanpassingsfuncties zijn grotendeels afgeleid van dedicated servers en zijn dus meer verfijnd.
Waarom kiezen voor een webhosting bij OVH?
Wij ontwikkelen weboplossingen die veel vrijheid geven wat betreft de configuratie ervan. De modules maken het mogelijk om bijvoorbeeld webwinkel creatie of een blog en u kunt alle diensten makkelijk via het configuratiescherm beheren.
Onze high security wereldwijde glasvezelnetwerk biedt een naadloze internet hosting en als gevolg daarvan, hebben meer dan 700.000 klanten, in Frankrijk en in onze 16 vestigingen, al hun vertrouwen in ons gesteld.
Voor wie zijn webhosting diensten bedoeld?
Web hosting speelt in op veel behoeften en kan veel projecten ondersteunen. Op deze manier past het bij verschillende profielen, in het bijzonder dat van een groot bedrijf.
Hoe kan men een website maken?
Het is ook mogelijk om een site te creëren rechtstreeks op de hosting, middels programmeertools, of een van de vele geleverde modules (CMS): WordPress, PrestaShop, Joomla! en Drupal.
Mag ik adult content hosten op een webhosting?
Daarnaast wordt de klant op de hoogte gebracht van zijn/haar verantwoordelijkheden en verplichtingen met betrekking tot de door hem/haar gehoste inhoud als onderdeel van de aanvaarding van het contract tijdens het bestelproces.
Zijn de hosting packs beperkt wat betreft het aantal bijbehorende sites of domeinnamen?
U kunt zoveel websites maken en hosten als u wilt (binnen de grenzen van de contractuele voorwaarden en de mogelijkheden van uw product/dienst). Het "aanbevolen maximale aantal sites" dat wij aangeven, is een eenvoudige aanbeveling met betrekking tot de resources van elk aanbod.
Meestgestelde Technische Vragen
Welke resources hebben de packs?
Op de oudere webhosting packs werden al deze resources verdeeld zonder onderscheid. Op de nieuwere webhosting packs, is er prioritering tussen Personal en Professional. Het Performance pack: resources gegarandeerd en aanpasbaar.
Hoe weet ik welke resources werden gebruikt door mijn hosting?
Kan ik de e-mailaccounts in mijn pack verdelen over meerdere domeinnamen?
Later zal dit onderscheid verdwijnen en zal elk bijbehorend domein kunnen profiteren van de meegeleverde e-mailaccounts.
Wat is het quotum voor het verzenden van e-mails?
De over PHP verzonden e-mails worden niet beperkt in aantal, maar deze worden geblokkeerd bij een te hoog foutenpercentage. Nadat u dit heeft gecorrigeerd, kunt u de e-mails deblokkeren via uw manager.
Is het mogelijk om een dedicated IP-adres te gebruiken?
Wat zijn de regels voor de GeoCache Accelerator?
De 1e keer dat een element is gecached op een bepaalde PoP, is wanneer een bezoeker dit element gebruikt, omdat een verbinding van de zone afhankelijk is van dit PoP.
De maximale grootte van een bestand dat kan worden toegevoegd aan de cache is 100 MB op de Europese PoP's en 20 MB daarbuiten. De frequentie van de automatische update van een element (TTL=Time To Live), exclusief handmatige updates van de site of eerdere bezoeken, bedraagt 60 minuten in Europa en 10 minuten daarbuiten.
Hoe beheer ik de GeoCache Accelerator?
Is de DNSSEC dienst inbegrepen bij de domeinnaam?
Hoe configureer ik mijn site zodat het Apache 2.4 ondersteunt?
Apache 2.4 bevat nieuwe functies, waarvan sommige incompatibel zijn met oude versies. Om deze reden moet uw pagina en in het bijzonder het .htaccess-bestand worden geüpdatet.
Hier is een lijst van aanbevolen wijzigingen om uw site compatibel te maken:
FilterProvider (mod_filter):
Voorbeeld voor syntaxe Apache 2.2:
FilterProvider COMPRESS DEFLATE resp=Content-Type $text/html FilterProvider COMPRESS DEFLATE resp=Content-Type $text/css
Voorbeeld voor Apache 2.4:
FilterProvider COMPRESS DEFLATE "%{Content_Type} = 'text/html'" FilterProvider COMPRESS DEFLATE "%{Content_Type} = 'text/css'"
We raden u aan om uw .htaccess-bestand compatibel te maken met beide versies, u kunt dit als volgt doen:
<IfModule mod_version.c> <IfModule mod_filter.c> <IfVersion >= 2.4> FilterProvider COMPRESS DEFLATE "%{Content_Type} = 'text/html'" FilterProvider COMPRESS DEFLATE "%{Content_Type} = 'text/css'" </IfVersion> <IfVersion < 2.4> FilterProvider COMPRESS DEFLATE resp=Content-Type $text/html FilterProvider COMPRESS DEFLATE resp=Content-Type $text/css </IfVersion> </IfModule> </IfModule>
Meestgestelde Vragen over 'bestellen/betalen'
Is het mogelijk om een hosting te bestellen/beheren zonder domeinnaam?
Deze domeinnaam kan worden gebruikt als het bestaat, anders zal het als een 'referentie' gekoppeld aan de hosting fungeren. Bij het vervallen van uw domeinnaam en hosting, zal het mogelijk zijn om beide diensten of slechts een dienst te verlengen.
Is de update van het product automatisch en/of verplicht?
Kan ik mijn pack voor een paar dagen veranderen en dan terugkeren naar het oude pack?
Hoe kan ik mijn hosting verlengen?
Het is ook mogelijk om dit direct te doen via onze site, geef in de bestelling aan welke producten/diensten u wilt verlengen.
U vindt ook een lijst met producten/diensten die binnenkort gaan vervallen in uw OVH Manager onder Beheer> Mijn diensten> Auto-renewal, met een knop om de verlenging te activeren.
Wat gebeurt er na 1 jaar met de domeinnaam die inbegrepen is in mijn hosting?
Als uw domeinnaam niet wordt verlengd dan kan het niet meer worden gebruikt voor uw site en de bijbehorende e-mails, en zal het worden verwijderd. Maar uw hosting kan ook individueel worden verlengd, dan blijft het actief en kan het bijvoorbeeld met een andere domeinnaam, die u hebt toegewezen aan dit pack, verder worden gebruikt.
Kan ik me afmelden voor de inbegrepen Anycast DNS en GeoCache Accelerator diensten?
De GeoCache Accelerator dienst is inbegrepen en wordt standaard ingesteld, tenzij u een eigen SSL-certificaat wilt bestellen/gebruiken (dat niet compatibel is met de GeoCache Accelerator).